Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Skeptik Pavel

12. 4. 2011 22:49
Jsem Pražák. Mám se stydět?

Rozhodně ne. On je spíš problém s nasávacím efektem matičky stověžaté, koncentrace často poněkud vykořeněné naplaveniny , často právě z Moravy a Slezska a vznik určitého schizoidního poturčence horšího turka. Je to takový začarovaný kruh. Nerozetnou jej  ekonomicky slabší regiony, snad jen Brno a Ostrava mají potenciál s tím něco dělat a částečně tohle omezit. ideální by bylo přiškrtit ty přerozdělovací penězovody. Jenže nutnou podmínkou bude obnovit samosprávu Moravy a Slezska a vytvořit ekonomickou základnu s akcentem na maximální spoluprácí mezi Ostravou, Brnem, Olomoucí a Zlínem. Utopie.? Nebo je přijatelnější vize  země s hypertofovanou pražskou megapolí a vylágrovaným "okolím" ?

0 0
možnosti

j.kotlin

12. 4. 2011 23:08
Re: Jsem Pražák. Mám se stydět?

Dobrý den, velmi děkuji za Váš názor, se kterým nemohu, než souhlasit. Respektive bych rád rozvedl Vaši myšlenku. K tomu všemu, o čem píšete u nás evidentně dochází i k určitému nepochopení jednotlivých rolí krajů v celkovém hospodářském výsledku celé země. Respektive - pokud se držíme zaběhlého pravidla, že v Praze se myslí, ale nedělá a na Moravě se více dělá, než zbytečně myslí, tak dostaneme klasický model oboustranného receptu na nevraživost. Jedni žijí z toho, že pokud se nevyrobí, pak není co prodávat, druhá část tím, že vyrobené je bez adekvátního prodejního kanálu naprosto nepodstatné. Nikdy se tedy lidé z převážně manuálně pracujících oborů nesmíří s těmi, kteří pracují v managementu. Stejné to bude s jednotlivými kraji. Problémem je určitě hledat z toho cest ven. Potřebujeme se všichni navzájem, ale málokdo si to uvědomí. Bohužel.

0 0
možnosti

tomasz.

12. 4. 2011 20:48
lide

To kastovani na Prazaky, Brnaky atd. mi prijde nesmyslne a hloupe. V kazdem meste nebo vesnici najdete stejny typ lidi od dobraku, normalnich lidi az po gaunery a to v jakem meste/vesnici ziji nema s jejich povahou co delat. Mimochodem si vzpominam, kdyz jsem byl jeste spunt (mozna trochu vetsi spunt :-)) jsem byl na skolne v prirode (jsem z Prahy) a pri jidle, kde jsem si chodili s taliri jsem kuchari rekl, ze okurku nebo neco podobneho nechci. Na to mi odpovedel neco ve smyslu: "No jo no, ti nenazrani Prazaci!" Nechapu kde se v lidech bere tak nesmyslna zlost vuci jinym. :-/

0 0
možnosti

Roger Wilco 2

12. 4. 2011 20:27
.

Nesnáším Prahu a její přelidněné ulice, hluk, smrad z aut, černochy na Václaváku, prodávající drogy, modré parkovací zóny... Ale bohužel mě Praha jako naplaveninu ze Šumavy už 22 let živí. Naštěstí že aspoň bydlím mimo ní.

0 0
možnosti

blondieee

12. 4. 2011 20:31
Re: .

R^ to teda jo! modré zóny a Václavák plný černochů-dealerů mi také pije krev

0 0
možnosti

Lejdycat

12. 4. 2011 18:41
Jsem Pražanda

:-P...po přeslici i po meči, Vltavou křtěná,první cápoty jsem udělala na Karlově mostě (no fakt - bydleli jsme v Platnéřské ul.), vélkou většinu života jsem dýchala vzduch smíchaný ze smrádků vejfuků, teplárny a vůní šáreckého údolí. Teď jsem na postarší kolena přípražsky vidlák a má to svý i nemá.Ale Praha je moje město,moje doma. Za Pražáky beru jen ty, kteří se v Praze narodili. Pokud tam také velkou část života ošlapávali chodníky, ještě lépe. Ti ostatní jsou mimopražští...to jako náplavy:-).Jo a jasně, že jsme nejlepší....my, Pražáci a PražačkyR^.A je to.   

0 0
možnosti

Vlastimil.Kornas

12. 4. 2011 18:00
No dobře

ale stejně z toho baráčku na vesnici buděš muset dojíždět do města,protože tam žádná pracovní místa,kde se sedí za stolem,nejsou.

0 0
možnosti

Clara Shot

12. 4. 2011 17:31
Praha je super!

Budu-li odsud muset odejít, jedině s těžkým srdcem..V

0 0
možnosti

midlos

12. 4. 2011 14:52
Přečti si

" A bude hůř "- autor Jan Pelc, tam je pěkně napsán názor na Pražáky.:-)

Všeobecná zášť nás " burgánů " vůči pražákům je už folklór.

0 0
možnosti

j.kotlin

12. 4. 2011 15:09
Re: Přečti si

díky, mrknu na to!

0 0
možnosti

dajmona

12. 4. 2011 14:35
Tak něco k tomu Pražáku ....

Tak něco k tomu, Pražáku. Až budeš žít v tom baráčku, tak nebudeš jezdit do práce hodinu MHD ale hodinu autobusem a to tě přijde mnohem dráž, když bude tvoje dítě chtít chodit na kroužek, tak se to ještě zopakuje jednou v ceně dopravy, když půjde na střední, tak zaplatíš internát, protože i 25 km vzdálené město, při třech přestupech, je v zimě nedostupné. Placení koleje, když bude chtít na VŠ se taky hezky prodraží, vím o čem mluvím, platila jsem to třem dětem. No a na závěr, až dostudují tak jim  odpovídající práci nabídnou  zase jen v Praze. No a nechuť k Pražákům, snad jen to, že si vesnici a venkov vůbec moc idealizují, připadají nám tím k smíchu, mají mnohem víc možností a ještě si stěžují.

0 0
možnosti

marka40

12. 4. 2011 14:56
Re: Tak něco k tomu Pražáku ....

Když si ten baráček nepořídí vyloženě "na konci světa", tak to dojíždění do práce a na střední školy není zas tak zlé. Dvě naše děti dojížděly 5km, třetí 25km s jedním přestupem. To nebylo špatné. Ale ta VŠ - placení ubytování - tak to je fakt síla. Jedno dítě koleje, druhé bydlí v nájmu, a to je ještě o 700,-- víc a platí se i o prázdninách. 

0 0
možnosti

petrziphajek.bigbloger.lidovky.c

12. 4. 2011 14:20
je to jako všude

má to své plusy i mínusy. To je vše. Je jen na každém, čemu dá přednost, jaké si zvolí priority, co toho daného člověka štve víc.

0 0
možnosti

FerdaMravenecaBroukPytlik

12. 4. 2011 13:37
Máte bratra

Jestli máte bratra Jirku, angažovaného v podvodných firmách zaměřených na investice, tak se styďte.

0 0
možnosti

venenum

12. 4. 2011 19:24
Re: Máte bratra

Proč by se měl kdokoliv stydět za své sourozence ?

Příbuzné si nikdo z nás nevybírá a jejich chování zpravidla nemůže nijak výrazně ovlivnit.

0 0
možnosti