Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stopařka

Pro dobrotu na žebrotu. Když bych se s naplněním tohoto rčení nesetkal alespoň jednou za měsíc, tak bych byl řádně překvapený. Tentokrát se mi to mělo opět potvrdit.

Stopaře a stopařky většinou neberu. Jde o princip. Možná až moc jsem byl v minulosti masírován příběhy o ukradených telefonech, zavlečení na polňačku a okradení bandou nalámaných kamarádů, nebo nařčení ze znásilnění. Je to zbytečné riziko a racionálně uvažující mozek si spočítá, že dobrý pocit nikdy nevykompenzuje až takhle velký potencionální průser. Jako běloch bych ověnčený zlatými řetězy také sám nelezl do Bronxu. Tuhle noc to bylo trochu jiné. Čím?

Grilování s obchodními partnery a kamarády skončilo úspěchem. Na ten večer jsem si naordinoval abstinenci, abych byl schopen dopravit se domů po své vlastní ose a druhý den plnohodnotně pracovat. Na mojito a lahvinku dobrého bílého je čas i o víkendu. Lehce po půlnoci jsem sedl do auta, do kufru na háček pověsil vonící výslužku grilovaných klobás a domácí zeleniny a vypravil se z vesničky zhruba čtyřicet kilometrů od Prahy směrem k domovu. Také rádi jezdíte v noci? Mimo město? Má to v sobě své nezaměnitelné kouzlo. Kouzlo okamžiku. Obklopený tichem a tmou se soustředíte na postupně rozkrývající se osvětlenou část silnice, jako ve videohře. Po výjezdu z jedné pravotočivé zatáčky obklopené stromořadím jsem zahlédl po pravé straně jdoucí dívku. Tady. Uprostřed ničeho. Nemohlo jí být víc než osmnáct, blondýnka oblečená jako ukrajinská prostitutka. Jak jí olízl proud světla přiotočila se, zavrávorala, zamávala a jen tak tak ustála svojí akrobatickou vložku. Sakra, proč já a dnes? Zastavil jsem kousek před ní, peněženku a mobil dal do boxu pod volantem a vystoupil. Vrávorající chůzí se ke mně dobelhala a požádala o odvoz do vísky, která byla podle navigace kolem patnácti kilometrů daleko.

Cesta pokračovala v klidu, ve znamení vínových a jiných alkoholových výparů a mým bojem udržet její okénko alespoň trochu stažené. Poslechl jsem si story o její velké lásce, která se dnes na párty líbala (před ní!!) s její nejlepší kamarádkou, tak se opila a pak mu dala facku… Klišé příběh. Už tomu chyběl jen dodatek o vlaku, který ji ujel před očima a prosba o drobné. Snažil jsem se ji uchlácholit párem obecných frází, odpočítával kilometry a odmítnul asi osmou cigaretu. Po chvilce se osmělila ještě víc a začala v hovoru narážet na sex. To mi ještě chybělo.

„Zastav, je mi blbě!“ Zavelela kousek za lesy uprostřed polí na dohled od prvních siluet baráčků na obzoru, naší cílové destinace. Dobrzdil jsem u nejbližšího rozšíření silnice, dal blikačky, auto nechal zamknuté, natáhl se přes ní a kličkou odemknul jen její dveře. Podívala se na mě kalným pohledem a snažila se vypadat strašně romanticky. Zřejmě.

„Pozor na vlasy…“ Možná trochu netaktně jsem ji připomenul, proč vlastně stojíme uprostřed ničeho u krajnice.

„Mě zase tak blbě není, vlastně sem docela v pohodě, třeba bych věděla, co teď,“ zcela bez rozpaků mi dala ruku mezi nohy. Nadskočil jsem a ruku ji odsunul.

„Tohle není vůbec dobrý nápad. Měla by jsi jít rovnou domů a vyspat se z toho.“

„Na to přesně čekám, až mi bude někdo vykládat co musim. Se ti nelibim, nebo co?“

„Neříkám ti, co musíš, ale co bys měla. Ráno budeš ráda, že ses podle toho zařídila.“

Asi konečně pochopila, co tím chtěl básník říci a její pohled panenky se změnil v Chucky.

„To si děláš prdel, ne? Já si s tebou chci za***** a ty mě vodmítneš? Tak jdi do hajzlu ty homouši!“ Rázně se odpásala, vylezla z auta a mocně práskla dveřmi.

„Možná poděkování za odvoz by bylo vhodnější, nemyslíš?“ Křikl jsem za ní otevřeným okýnkem. Místo odpovědi mi ukázala prostředníček a zmizela ve tmě. Třeba změnila názor a dávala mi najevo, že jsem i přes to všechno jednička. Nevím.

Každopádně mám zase jeden důvod, proč budu stopujícím i v budoucnu zastavovat jen v nejkrajnějších případech.

Máte také nějakou zajímavou zkušenost se stopaři?

 

 

Kniha "S andělem do pekel" je k objednání za 150Kč vč poštovného na : kniha-objednavka@seznam.cz

Autor: Jan Kotlín | pátek 1.7.2011 17:57 | karma článku: 22,72 | přečteno: 2801x
  • Další články autora

Jan Kotlín

Chováme v bytovém domě zvíře

Soužití s domácími mazlíčky se stalo běžnou realitou bytových domů snad všech měst naší republiky. Ať už pes, kočka, křeček, nebo různí plazi zpříjemňují život svým majitelům a mnohdy znepříjemňují život sousedům.

26.5.2015 v 8:59 | Karma: 11,68 | Přečteno: 889x | Společnost

Jan Kotlín

Svátek leteckých nadšenců CIAF 2014

"Já vedi, já vidi, já nudi." Přišel jsem, viděl jsem, znudil jsem se. Tak by asi podle nálady okolo stojících ohodnotil Hawkeye Pierce letošní ročník jedné z nejprestižnějších leteckých akcí, která se v naší krajině dá navštívit.

8.9.2014 v 8:40 | Karma: 15,63 | Přečteno: 849x | Diskuse| Kultura

Jan Kotlín

Houpání přece nezabíjí

Houpat se je přirozené a běžné. Už od kočárku, kolíbky nás ten stereotypní pohyb uklidňuje. Možná to máme v genech od dob houpání na stromech, odkud jsme se postupně přesunuli na pevnou zem a k pohybu kupředu dál sloužily jen nohy. V dětství a pubertě jsme se houpali snad všichni, ve stáří se mnoho z nás rádo posadí do houpacího křesla na verandě nějaké pěkné chaty u lesa. Rozhoupané dětství přežila většina z nás ve zdraví. Proč je tomu najednou jinak?

23.8.2014 v 10:31 | Karma: 13,88 | Přečteno: 630x | Diskuse| Společnost

Jan Kotlín

Lupeny na MS v hokeji 2015

Organizační výbor mistrovství světa 2015 zveřejnil ceny vstupenek, jejichž prodej odstartuje v průběhu listopadu. Detailní podrobnosti prodeje budou upřesněny, ceny jsou však už dány. Na zápasy základních skupin stojí lístky od 190 do 1690 korun, záleží na atraktivitě duelu. Kdo chce vidět český tým, zaplatí minimálně 1290 korun. (zdroj www.hokej.cz)

20.8.2014 v 13:55 | Karma: 13,09 | Přečteno: 1444x | Sport

Jan Kotlín

Dovolená po Česku - 4.díl

Jmenuji se Karel. Karel Bartáček. Je mi třicet-sedm let a letos jsme s manželkou Marií vyrazili po dvaceti letech na dovolenou. Do Egypta. A toto je náš deník.

10.8.2014 v 14:23 | Karma: 14,38 | Přečteno: 1010x | Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!