Jan Kotlín

Apel na iDnes

26. 07. 2013 12:32:20
Dnešní příspěvek bude velmi krátký, rád bych takto veřejně vznesl dotaz na redakci iDnes. Zvykli jsme si a je pochopitelné, že bez reklamy dnes žádný internetový portál, který chce být úspěšný, prostě nemůže přežít. Kde je ale pověstná hranice "zajištění cashflow" a "úcty, respektu" vůči druhým?

Není to poprvé, kdy před videa, která přímo souvisí s lidským utrpením, smrtí, havárií, neopomenete vcelku necitlivě vsunout reklamu. Co je ale úplně na palici je fakt, že si ani nekontrolujete, jaká reklama se před tím kterým videem uživatelům přehraje. Před videem z jedné letecké katastrofy, kde součástí videa byly tragické záběry na sedačky od krve jste „vtipně“ pouštěli reklamu na prací prášek, který prokazatelně „zatočí i s tou nejhorší skvrnou“, pod článkem s havárií balonu v Egyptě zase reklamu na „firmu na zážitky“, pod článkem o smrti parašutisty reklamu na tandemové seskoky. Teď jste však svůj um dovedli prakticky k dokonalosti – před videa z tragické nehody vlaku ve Španělsku dávat reklamu na chipsy „grilované masíčko“ mi přijde jako vrchol cynismu.

Chcete být světoví? Tak buďte, ale nechovejte se jako hyeny. Nachytřete se například na konkurenčních novinkách, které již pochopily, že taková reklama nikam nevede a pouze popuzuje čtenáře.

Otázkou je a zůstává, o co vám jde v prvé řadě – o spokojené čtenáře, nebo pouze o peníze utržené za reklamu?

Autor: Jan Kotlín | karma: 25.93 | přečteno: 882 ×
Poslední články autora